W patchu z 18 lipca Valve zmieniło schemat działania przedmiotów globalnych. Przedmioty sojuszów zyskały stopnie, które przydzielane są w losowy sposób. Dla przypomnienia – oto oficjalny opis tej zmiany:
Przedmioty sojuszów od teraz nie mają powiązanego stopnia i znajdują się w swojej własnej kategorii sojuszów.
Patch Notes 18 Lipca
Na początku każdej gry przedmiotom sojuszów zostaje losowo przypisany stopień 1, 2 lub 3, po czym umieszczane są one w puli przedmiotów i przyznawane w standardowy sposób.
Przedmioty sojuszów mogą dla każdego gracza mieć inny stopień. Przykładowo, graczowi A może zostać zaoferowany przedmiot Dziwaczni sprzymierzeńcy stopnia 1, który przyznaje +30% premii, a gracz B może otrzymać przedmiot Dziwaczni sprzymierzeńcy stopnia 3, który zapewnia +50% premii.
Podobnie też w tej samej grze graczowi A mógłby zostać zaoferowany przedmiot Nieuchwytne cele stopnia 2 z czasem trwania równym 3 sekundom, a graczowi B mógłby zostać zaoferowany przedmiot Nieuchwytne cele stopnia 1 z czasem trwania równym 2 sekundom. Wszyscy gracze będą posiadać w swych pulach przedmiotów tę samą liczbę przedmiotów sojuszów przypadających na dany stopień.
Zmiana ta spowodowała dwugłos społeczności. Część osób uważa, że zwiększ to wpływ losowości do i tak już losowej gry. Inna grupa uważa, że meta gry jeszcze nigdy nie była w tak dobrym stanie i gra się świetnie.
Wydaje mi się, że można zaryzykować stwierdzeniem, że Valve jeszcze nigdy nie dostało tak sprzecznego feedbacku o wypuszczonej aktualizacji.
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?